Oficialii Club Concorde au declarat că au strâns peste 250 de milioane de lire sterline pentru reînceperea zborurilor cu Concorde. Paul James, președintele Clubului: "Am fost copleșiți de entuziasmul și feedback-ul pozitiv al persoanelor care doresc să investească în acest proiect, lucru care arată cât de iubit este, în continuare, Concorde și cât de mult își dorește lumea să-l vadă înapoi în aer. Vrem să luam un al 3-lea Concorde dintr-un muzeu și să-l expunem pe Tamisa, pe o platformă special construită, în apropierea London Eye", a adăugat James.
Cele două supersonice care vor fi folosite pentru zboruri charter sunt F-BTSD, exemplar Air France aflat la LeBourget, lângă Paris, și G-BOAC, exemplar British Airways aflat în muzeul de lângă aeroportul Manchester. Exemplarul care va fi expus pe Tamisa este G-BOAF, aflat acum la Bristol Aerospace Centre.
Avionul oferă între 92 și 128 de locuri. Poate zbura cu 2180 km/h, iar un zbor Europa – New York dura mai puțin de 3,5 ore, traversarea-record a Atlanticului fiind de doua ore, 52 de minute și 59 de secunde. Zburând spre vest, din cauza diferenței de fus orar de 5 ore, Concorde-ul ateriza practic la destinație înainte să decoleze.
În total au fost produse 20 de Concorde-uri, dintre care 6 au fost exemplare de test și 14 au zburat în companiile Air France (7) și British Airways (7) între 1976 și 2003. Primul zbor concorde a avut loc pe 2 martie 1969, iar intrarea în serviciul comercial pe 21 ianuarie 1976. După accidentul Air France din iulie 2000, Concorde-urile AF și BA au fost trase pe dreapta, însă au revenit la zbor în noiembrie 2001, fiind retrase definitiv din serviciul comercial în 2003.
Vezi și: Mișcare pe piața aeronautică după problemele Boeing 737 MAX 8. Contracte de miliarde de dolari
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News