"Uniunea Europeană monitorizează fiecare stat membru cum stă cu partea de învăţământ. Cea mai mare problemă a sistemului de învăţământ românesc, care se vede de la Buxelles, este partea de subfinanţare. Învăţământul românesc e mai mult orientat către teorie şi nu către partea practică", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, Tibor Navracsics.
Acesta a adăugat faptul că a ţinut să fie prezent în ziua deschiderii noului an şcolar în Satu-Mare, pentru că atât municipiul reşedinţă, cât şi judeţul au făcut paşi importanţi în dezvoltarea învăţământului tehnic, respectiv a învăţământului dual, iar vizita este o recunoaştere a rezultatelor obţinute aici.
Preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Pataki Csaba, a precizat, în acelaşi context, în comparaţie cu celelalte judeţe, Satu-Mare a înclinat balanţa în favoarea învăţământului tehnic, făcând tot posibilul pentru atragerea unor finanţări suplimentare celor de la bugetul de stat.
Comisarul european Tibor Navracsics a adăugat faptul că la nivelul Uniunii Europene se intenţionează ca până în 2025 să se implementeze conceptul de spaţiu european de învăţământ, structurat pe patru nivele.
Primul nivel vizează o reţea dezvoltată de grădiniţe, al doilea acceptarea reciprocă a diverselor certificate de absolvire, al treilea învăţarea cât mai multor limbi străine, iar cel de-al patrulea o uniune a universităţilor europene. De asemenea, pe parte de învăţământ profesional se doreşte punerea unui accent mai mare pe învăţământul dual şi pe obţinerea competenţelor profesionale.
Comisarul european a susţinut luni, la Satu Mare, o conferinţă de presă alături de preşedintele CJ, Pataki Csaba, şi primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News