Barometru de încredere Edelman: Prăpastie între elita informată și restul populației

Studiul scoate în evidență printre altele că lumea are mai multă încredere în mediul de business decât în guverne și că, dintre sursele de informare, presa tradițională se bucură de cea mai mare încredere.

 “Barometrul de Încredere Edelman este un instrument de cercetare cu care operează absolut toţi comunicatorii din lume care fac analize şi recomandări strategice propriilor clienţi.  La începutul fiecărui an, Edelman ne face atenţi la ceea contează pentru omul obişnuit în relaţia cu brand-urile şi mediul de afaceri.

Barometrul de anul acesta ne explică cu cifre şi cu date concrete de ce lumea în care trăim astăzi a regăsit în mod îngrijorător apetitul pentru isme – populism, naţionalism, protecţionism, tradiţionalism. Asistăm la o polarizare periculoasă a gradului de încredere între publicul informat şi oamenii simpli. Dacă este ceva la care să lucrăm împreună, noi, comunicatorii, şi mediul de business, este refacerea încrederii în viitor în rândul celor cu venituri mici. Democraţia trebuie din nou umplută de conţinut relevant iar oamenilor trebuie să li se redea speranţa că dacă muncesc au şanse egale de reuşită, indiferent de unde au plecat. Mediul de business şi brand-urile sunt aşteptate în 2016 să creeze mai multă egalitate prin redistribuirea profiturilor către comunităţile unde lucrează. Pentru aceasta, sarcina noatră, a comunicatorilor, este de a facilita dialogul dintre comunităţi şi business-urile responsabile”, a declarat Corina Vinţan, CEO Links Associates: 

Barometrul de Încredere Edelman 2016:

S-a creat o prăpastie între elita informată şi restul populaţiei

În 2016, Barometrul Edelman al Încrederii  (2016 Edelman Trust Barometer) a revelat cea mai mare adâncire a încrederii între publicul informat şi restul populaţiei (12 procente), diferenţa fiind dată în special de inegalitatea venitului şi aşteptările diferite de la viitor. În timp ce nivelurile de încredere ale publicurilor informate sunt cele mai mari în ultimii 16 ani, încrederea în rândul restului populaţiei globale este sub 50 de procente în peste 60% din ţările chestionate, ceea ce o apropie de nivelurile atinse în timpul Marii Recensiuni. Dacă înainte această diferenţă era sub 10%, în prezent a crescut la 12% în mai mult de jumătate din ţările analizate. Statele Unite înregistrează cea mai accelerată diviziune cu aproape 20 de procente, urmată de UK (17 procente), Franţa (16 procente) şi India (16 procente).

“Inegalitatea încrederii în lume este evidentă acum”, a declarat Richard Edelman, preşedinte şi CEO al Edelman.

“Acest fapt atrage o serie de posibile consecinţe, printre care şi ascensiunea politicienilor populişti, rezerva în faţa inovaţiei şi asaltul protecţionismului şi naţionalismului“, a continuat acesta.

Această diferenţă majoră este direct legată de inegalitatea venitului. Scindarea încrederii între cei cu venituri mari şi cei cu venituri modeste este prezentă în aproape două treimi dintre ţări, fruntaşele fiind Statele Unite (31 procente), Franţa (29 procente) şi Brazilia (26 procente). În ceea ce priveşte cealaltă variabilă a încrederii – speranţa în viitor – în mai mult de două treimi din ţările analizate, sub 50% dintre respondenţi cred că o vor duce mai bine în următorii cinci ani.  

Ca şi în 2015, Barometrul a arătat că oamenii sunt mai încrezători în “cineva ca ei” sau într-un angajat, aceştia fiind mai de încredere decât un CEO sau un oficial.  Când utilizează reţelele de socializare, cei intervievaţi spun că sursele de încredere sunt familia şi prietenii (78 de procente) şi mai puţin un CEO (49 de procente).  

“Trebuie să ieşim din iluzia că masele urmează elitele”, a spus Edelman. “Această iluzie a fost întreţinută de ideea că publicurile informate au acces la o informaţie superioară, interesele lor sunt interconectate şi că a face parte din elită este ceva accesibil tuturor celor care se străduiesc îndeajuns. Din păcate, democratizarea informaţiei, cuplată cu demascarea lăcomiei şi a indecenţei, pe fondul creşterii inegalităţii de venit au distrus această iluzie. Încrederea oamenilor de rând nu mai poate fi luată ca atare”.  

Mediul de afaceri, mai credibil decât guvernarea și ONG-urile

În ciuda scepticismului populaţiei  în ceea ce priveşte mediul de afaceri, acesta are totuşi cea mai mare oportunitate în a reface golul de încredere. Per total, respondenţii văd mediul de afaceri (61 procente) drept instituţia cea mai credibilă pentru a ţine pasul cu schimbarea continuă, în comparaţie cu încrederea în guverne (41 procente) şi ONG-uri (55 procente). Mediul de afaceri este semnificativ mai de încredere decât guvernul în 21 din cele 28 de ţări, cu diferenţe accentuate în Africa de Sud (44 de procente), Mexic (44 procente) şi Statele Unite (12 procente). Mai mult, un procent decisiv – 80% - crede că mediul de afaceri poate în aceeaşi măsură să facă profit şi să îmbunătăţească în acelaşi timp starea economică şi socială a comunităţilor în care lucrează.

La nivel global, mediul de business a înregistrat cea mai mare creştere a încrederii (5 puncte pentru a ajunge la 53%) dintre cele patru instituţii studiate (guvern, mediul de afaceri, ONG-uri şi media), continuând să reducă distanţa comparativ cu încrederea în ONG-uri (55 procente).  Acest fapt a fost ajutat şi de continua însănătoşire a sectorului serviciilor financiare (51 procente) care a cunoscut o creştere a încrederii cu opt puncte, mai mult decât orice alt sector. Pentru al şaisprezecelea an consecutiv, tehnologia (74 procente) rămâne cea mai de încredere industrie. 

Publicul răspunde pozitiv la acei manageri care încearcă să ducă la bun sfârşit dubla misiune de a face profit şi de a aduce beneficii sociale, ceea ce a dus la o creştere substanţială a încrederii în CEO în ultimii cinci ani până la 48%. Însă aceştia vor avea nevoie de ajutorul propriilor angajaţi ale căror cote de încredere de 52% sunt în creştere. Aşa cum am arătat, respondenţii tind să aibă mai multă încredere într-un angajat decât într-un CEO în special privind informaţiile despre relaţia cu angajaţii (48% vs. 19% încredere) şi informaţiile privind practicile de business şi crizele (30% vs. 27% încredere).  

“Mediul de business poate fi parte a unei soluţii mai largi pentru că este apolitic, rapid şi îşi monitorizează evoluţia”, a explicat Kathryn Beiser, global practice chair pentru Edelman Corporate Practice. „Leadership-ul unui CEO trebuie să aibă susţinerea angajaţilor şi a consumatorilor. Liderii din mediul de afaceri trebuie să renunţe la obiectivele pe termen scurt. Noile modele de CEO iau atitudine implicându-se activ în problemele sociale şi acordă o atenţie particulară bunului mers al comunităţii. Decidenţii şi publicul larg aşteaptă ca mediul de afaceri să fie dedicat în mod constant redirecţionării profiturilor şi să intervină în problematici importante care implică educaţia, sănătatea şi mediul”.  

Alte rezultate ale Barometrului de încredere Edelman pentru anul 2016:

  • Respondenţii vor să vadă o schimbare în strategia CEO-ului de la atenţia pe rezultate pe termen scurt şi lobby, la preocuparea pentru crearea de locuri de muncă (49 procente) şi impact pozitiv pe termen lung (57 procente). Aceştia îşi doresc ca liderii din business să fie mai prezenţi în dezbaterile despre inegalitatea veniturilor şi politicile publice (80 procente). 
  • Guvernul rămâne cea mai puţin credibilă instituţie pentru al cincilea an consecutiv, în ciuda unei creşteri de un punct (42 procente încredere la nivel global).
  • Încrederea în ONG-uri a crescut în 81% din ţări cu cele mai spectaculoase creşteri în China (17 procente) şi Mexic (11 procente).
  • În rândul publicului informat, mass media au înregistrat o schimbare impresionantă a gradului de încredere în 20 din 28 de ţările analizate. Cele mai multe puncte câştigate le-au avut Statele Unite (16 puncte), Canada (14 puncte), UK (14 puncte) şi Hong Kong (12 puncte).
  • La nivel global, afacerile de familie rămân cele mai credibile (66 procente) urmate de companiile listate la bursă (52 procente) şi cele de stat (46 procente).
  • Companiile care au sediile în pieţele dezvoltate sunt în continuare mai de încredere decât cele aflate în pieţe în curs de dezvoltare. Canada, Suedia şi Elveţia, toate având un nivel de încredere de 66%, sunt pieţele cele mai credibile, urmate de Germania (64 procente).
  • Este al cincilea an consecutiv când motoarele de căutare (63 procente) şi mass media tradiţională (58 procente) rămân cele mai de încredere surse pentru ştiri şi informaţii de interes general. Media online a crescut cu opt puncte ajungând la o încredere de 53%, devenind astfel a treia sursă de informaţii ca nivel de încredere. Aceasta este urmată de media tip blog şi website (care au urcat cu trei puncte ajungând la 46% încredere) şi social media (44% încredere).  
VOTEAZA ARTICOLUL

STIRE RECOMANDATA

Europa League: Astra Giurgiu-AS Roma, rezultat LIVESCORE

Bogdan Bolojan / 08 dec, 18:03

Fotbal

Astra Giurgiu-As Roma s-a terminat 0-0, însă giurgiuvenii au reușit o CALIFICARE NESPERATĂ prin prisma jocurilor rezultatelor. 

Roboți din România, la cel mai mare concurs de sumo

08 dec, 18:34

Array ( [id] => 525032 [title] => Roboți din România, la cel mai mare concurs de sumo [supratitle] => [description] =>

Roboți construiți de români participă, pentru al doilea an la rând, la cel mai mare concurs de sumo robotic din lume.


[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Echipa Flex, formată din 12 români pasionați de robotică, se pregătește de “All Japan Robot-Sumo Tournament”, care are loc anual în Tokio. Cu o experiență de cinci ani în a construi roboți care participă în competiții ce imită luptele tradiționale de sumo japonez, tinerii care formează echipa Flex, atât ingineri, cât și studenți ai Facultăților de Electronică și de Automatică, au un palmares de 15 medalii de aur, argint și bronz la competiții naționale și internaționale de profil, fiind campioni europeni și vicecampioni mondiali.

Pe 18 decembrie, echipa Flex va participa la categoria „Roboți autonomi de mega sumo” a competiției All Japan Robot-Sumo Tournament, cu trei roboți: veteranii Wolf și Shreddinger și noul Cheetah.

 

 

Robotii sunt realizați intregral de echipă. Proiectarea mecanică este realizată de către noi, iar piesele sunt făcute într-un atelier de mecanică fină. Aceste lucruri ne asigură performanţe superioare. Toţi roboții au în componență doar piese de înaltă calitate, precum motoare elvețiene și senzorii de înaltă precizie. Electronica roboților este proiectată, de asemenea, în cadrul echipei. Anul acesta, noutatea este reprezentată de robotul Cheetah, care sperăm se descurce cât mai bine în luptele japoneze”, a declarat Ing. Adrian Gașpar, liderul echipei.

All Japan Robot-Sumo Tournament, o tradiție de peste 25 de ani

Concursul din Japonia are o tradiție de 27 de ani și a fost primul de acest gen din lume.

Jocul de sumo „robotic” implică așezarea a doi roboți într-un ring circular de oțel, vopsit negru, cu diametrul de 1.54 metri. La semnalul de start al arbitrului, roboții trebuie să se excludă reciproc din ring prin împingere sau ridicare. Primul robot care ajunge să atingă suprafața din afara ringului, pierde. La categoria de roboți autonomi, intervenția umană este inexistentă. Roboții iau decizii pe baza senzorilor cu care sunt echipați. Hotărârile pe care aceștia le iau în timpul luptei se datorează tacticilor preprogramate.

Participarea la acest campionat este în sine o recunoaștere a meritelor echipei, admiterea în competiție făcându-se doar pe baza unei invitații din partea organizatorilor, în funcție de performanțele anterioare ale echipelor. „Acest concurs este cel mai important pentru noi, deoarece dincolo de recunoașterea oferită de premii, ne ajută să ne perfecționăm activitatea și să ne măsurăm puterile cu roboți din toate colțurile lumii” a adăugat Adrian Gașpar.

Echipa Flex este formată în prezent din: Ing. Adrian Gașpar, Ing. Andreea Beciu, Drd. Ing. Bogdan Istrate, Drd. Ing. Teodor Roșca, Ing. Cristina Teodorescu, Ing. Maria Laura Nichifor, Ing. Marius Gîbu, Ing. Ovidiu Marius Alexandru, Ing. Robert Coțofană, urb. Suzana Neacsu și studenții Andrei Kovari și Mircea Zamfira.

Teamnet Group, integrator regional de sisteme, printre care și sisteme de tip UAV (aeronave fără pilot), este partenerul principal al Echipei Flex. Compania susține proiectul cu suma de 8.000 euro.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 20 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 20 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-12-08 18:34:55 [date_updated] => 2016-12-08 18:34:55 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 2 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => robo-i-din-romania-la-cel-mai-mare-concurs-de-sumo [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 520206 [media_type] => image [description] => [filename] => ultimele_pregatiri_flex_team_japonia_2015_28860800.jpg [datedir] => 201612 [upload_date] => 2016-12-08 18:31:53 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_520206__525032.html ) [1] => Array ( [id] => 520205 [media_type] => image [description] => [filename] => roboti_flex_team_japonia_2015_02265700.jpg [datedir] => 201612 [upload_date] => 2016-12-08 18:31:53 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_520205__525032.html ) ) ) ) 1
HOROSCOP, vineri, 9 decembrie 2016

08 dec, 18:28

Array ( [id] => 525025 [title] => HOROSCOP, vineri, 9 decembrie 2016 [supratitle] => [description] => [title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Berbec 

Astepti sa termini mai intai un proiect dificil, ca sa il poti evalua si extrage niste concluzii din tot ce ai construit. Ai muncit mult, ai investit timp si energie, dar rezultatele te satisfac pe deplin, este ceea ce ai sperat sa obtii. Sunt rezultate concrete, palpabile, vizibile, care pot fi masurate si valorificate, deci cum sa nu fii mandru ca ai ajuns aici?

Nu fi modest daca tot ai atins un nivel care poate fi deja spus lumii, pentru ca ai motive binemeritate de mandrie. Unii iti vor urma exemplul, altii vor avea de invatat din sfaturile tale, deci este un moment de bilant demn de lauda.

Taur 

Un mic dracusor te imboldeste sa spui lucruri care nu te caracterizeaza si pe care s-ar putea sa le regreti mai tarziu. Rezista acestei ispite negative, pentru ca nu e genul tau sa fii rautacios sau sa arunci vorbe grele in spatele altora, fara sa le merite. Poti descoperi efectele nefaste ale interventiei unui inamic asupra ta si, in loc sa ierti si sa tolerezi, asa cum faci de obicei, esti gata sa intorci armele. Poate vei avea castig de cauza, in cele din urma, pentru ca te prinde intr-un moment agresiv in care iti canalizezi toata energia spre un singur scop: razbunarea.

Gemeni

Greu de spus daca nivelul la care ai ajuns te bucura sau se poate si mai bine, de parca ai avea parte de ambele fete ale unei situatii simultan. E ca si cum un succes se ridica pe insuccesul altuia sau o mare reusita are si un pret de platit, ca atare numai de starea ta de spirit depinde spre ce panta te indrepti: in sus sau in jos? Incearca sa nu lasi latura ta pesimista sa te copleseasca ci priveste mai intai partea buna a lucrurilor, fara sa te gandesti si la aspectul mai putin placut din spatele reusitei. Intotdeauna exista si reversul medaliei, dar nu-l cauta neaparat acum!

Rac

Emotiile tale dau in clocot, prins intr-un iures de evenimente cu efecte contradictorii asupra ta. E ceva ce te cheama inainte si te ambitioneaza sa faci totul sa ajungi mai repede acolo, dar altceva te trage inapoi si isi spune s-o lasi mai moale, pentru ca nu esti suficient de bine pregatit sufleteste. Detii toate resursele unui succes deplin, deci nu lasa latura ta sensibila sa te opreasca din elan. Entuziasmul zilei e imens, energia la cote maxime, doar inima e slaba si nu te sustine in demersurile curajoase spre care ai vrea sa pornesti. Ba poti, deci si tu, inima, hai!

Leu

Calculeaza-ti banii de care dispui, pentru ca urmeaza o perioada plina de plati si facturi, si trebuie sa le gestionezi pe toate cu grija. Vei face fata fara nicio problema tuturor cheltuielilor, chiar si celor neprevazute, ca atare o atitudine optimista si increzatoare va fi sursa gasirii solutiilor adecvate de natura financiara. Spune-ti cu tarie si cu incredere ca banii vor aparea exact atunci cand vei avea nevoie si vei vedea ca gandul tau se materializeaza! Daca il iei pe <> in brate, atunci energia aceasta va pune stapanire pe tine si banii se vor duce mult mai repede. Ba da, sunt bani!

Fecioara

Astepti semne clare de iubire de la cel drag, dar poate el nu stie sa arate concret ce simte, ci doar atat: simte. Bucura-te de emotiile pe care le impartaseste alaturi de tine, nu-i cere sa vina mereu cu dovezi despre iubirea sa. Vrea increderea ta neconditionata, pentru ca acelasi lucru iti ofera si el. Tu, insa, azi, consideri ca iubirea trebuie si demonstrata practic, palpabil, concret, fara putinta de tagada, de aceea vii la el cu daruri, cu servicii in favoarea sa, cu scrisori de amor, cu buchete de flori, cu tot felul de lucruri palpabile prin care vrei sa-i arati ce simti.

Citeste continuarea pe teotrandafir.com

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 3 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 3 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-12-08 18:28:07 [date_updated] => 2016-12-08 18:28:07 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => horoscop-vineri-9-decembrie-2016 [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 520204 [media_type] => image [description] => [filename] => horoscop_3_69462900.jpg [datedir] => 201612 [upload_date] => 2016-12-08 18:27:44 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_520204__525025.html ) ) ) ) 1
iSense Solutions: 60% dintre români susțin că au primit știri false de la prietenii lor

08 dec, 18:24

Array ( [id] => 525026 [title] => iSense Solutions: 60% dintre români susțin că au primit știri false de la prietenii lor [supratitle] => [description] =>

60% dintre români susțin că au primit știri false de la prietenii apropiați, iar în aproape 80% dintre cazuri aceste informații au fost transmise în special pe Facebook, relevă un studiu realizat de iSense Solutions.

[title_homepage] => Câți români susțin că au primit știri false chiar de la prietenii lor [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

"Studiul arată că 60% dintre români susțin că au primit știri false chiar de la prietenii apropiați, 49% de la colegii de școală sau serviciu, 39% de la cunoscuți și 31% de la persoane pe care nu le-au cunoscut decât online, iar aceste informații au fost transmise în special pe Facebook (79%) și prin viu grai (68%), dar și pe email (31%) și messenger (26%)", informează un comunicat al companiei, potrivit Agerpres. 

Deși Facebook este principala lor sursă de informații online, cei mai mulți români din mediul urban consideră că acesta este, în același timp, și canalul cu cele mai multe știri false, iar doar jumătate dintre români, atunci când află o știre care îi interesează, verifică de cele mai multe ori și din alte surse dacă aceasta este adevărată, arată sursa citată.

Conform datelor iSense Solutions, românii urmăresc știrile în special la TV (90%) și pe internet (89%), următoarele canale în topul preferințelor lor fiind radioul (58%), aplicațiile mobile de știri (37%) și ziarele și revistele tipărite (30%). 

[citeste si]

Pe internet, principalele surse de informare sunt Facebook (89%), site-urile de știri (64%), e-mailul (58%), Google (55%) și ziarele sau revistele online (47%). Cele care conțin cele mai multe știri false, în opinia românilor, sunt Facebook (75%), blogurile (69%), Twitter (64%), forumurile (63%), ziarele/revistele tipărite sau online (61%) și TV-ul (59%), mai arată sursa citată.

Domeniile cu cele mai multe știri false sunt considerate: politica (87%), evenimente mondene / celebrități (83%), domeniul financiar / afaceri / economie (57%) și știrile naționale (54%).

Potrivit datelor iSense Solutions, 94% dintre cei care urmăresc știri spun că împărtășesc știrile care îi interesează cu alte persoane, în mod direct — față în față (83%) sau la telefon (61%), precum și prin postări/distribuiri pe rețelele de socializare (52%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 800 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, care urmăresc știrile, indiferent de domenii și canalele utilizate. Marja de eroare este de +/-3,46%, la un nivel de încredere de 95%, precizează sursa citată.

 

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 20 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 20 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-12-08 18:24:17 [date_updated] => 2016-12-08 18:24:17 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => isense-solutions-60prc-dintre-romani-sus-in-ca-au-primit-tiri-false-de-la-prietenii-lor [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 520203 [media_type] => image [description] => [filename] => cliima20091112_0035_1_2_46031000_99698300.jpg [datedir] => 201612 [upload_date] => 2016-12-08 18:22:03 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_520203__525026.html ) ) ) ) 1


TOP STIRI CELE MAI...

antena3.ro

comunicate de presa



Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Designed by PROGRAPHICS

Studiul de Audienta si Trafic Internet
nxt.d3a3.n3