Barometru de încredere Edelman: Prăpastie între elita informată și restul populației

Studiul scoate în evidență printre altele că lumea are mai multă încredere în mediul de business decât în guverne și că, dintre sursele de informare, presa tradițională se bucură de cea mai mare încredere.

 “Barometrul de Încredere Edelman este un instrument de cercetare cu care operează absolut toţi comunicatorii din lume care fac analize şi recomandări strategice propriilor clienţi.  La începutul fiecărui an, Edelman ne face atenţi la ceea contează pentru omul obişnuit în relaţia cu brand-urile şi mediul de afaceri.

Barometrul de anul acesta ne explică cu cifre şi cu date concrete de ce lumea în care trăim astăzi a regăsit în mod îngrijorător apetitul pentru isme – populism, naţionalism, protecţionism, tradiţionalism. Asistăm la o polarizare periculoasă a gradului de încredere între publicul informat şi oamenii simpli. Dacă este ceva la care să lucrăm împreună, noi, comunicatorii, şi mediul de business, este refacerea încrederii în viitor în rândul celor cu venituri mici. Democraţia trebuie din nou umplută de conţinut relevant iar oamenilor trebuie să li se redea speranţa că dacă muncesc au şanse egale de reuşită, indiferent de unde au plecat. Mediul de business şi brand-urile sunt aşteptate în 2016 să creeze mai multă egalitate prin redistribuirea profiturilor către comunităţile unde lucrează. Pentru aceasta, sarcina noatră, a comunicatorilor, este de a facilita dialogul dintre comunităţi şi business-urile responsabile”, a declarat Corina Vinţan, CEO Links Associates: 

Barometrul de Încredere Edelman 2016:

S-a creat o prăpastie între elita informată şi restul populaţiei

În 2016, Barometrul Edelman al Încrederii  (2016 Edelman Trust Barometer) a revelat cea mai mare adâncire a încrederii între publicul informat şi restul populaţiei (12 procente), diferenţa fiind dată în special de inegalitatea venitului şi aşteptările diferite de la viitor. În timp ce nivelurile de încredere ale publicurilor informate sunt cele mai mari în ultimii 16 ani, încrederea în rândul restului populaţiei globale este sub 50 de procente în peste 60% din ţările chestionate, ceea ce o apropie de nivelurile atinse în timpul Marii Recensiuni. Dacă înainte această diferenţă era sub 10%, în prezent a crescut la 12% în mai mult de jumătate din ţările analizate. Statele Unite înregistrează cea mai accelerată diviziune cu aproape 20 de procente, urmată de UK (17 procente), Franţa (16 procente) şi India (16 procente).

“Inegalitatea încrederii în lume este evidentă acum”, a declarat Richard Edelman, preşedinte şi CEO al Edelman.

“Acest fapt atrage o serie de posibile consecinţe, printre care şi ascensiunea politicienilor populişti, rezerva în faţa inovaţiei şi asaltul protecţionismului şi naţionalismului“, a continuat acesta.

Această diferenţă majoră este direct legată de inegalitatea venitului. Scindarea încrederii între cei cu venituri mari şi cei cu venituri modeste este prezentă în aproape două treimi dintre ţări, fruntaşele fiind Statele Unite (31 procente), Franţa (29 procente) şi Brazilia (26 procente). În ceea ce priveşte cealaltă variabilă a încrederii – speranţa în viitor – în mai mult de două treimi din ţările analizate, sub 50% dintre respondenţi cred că o vor duce mai bine în următorii cinci ani.  

Ca şi în 2015, Barometrul a arătat că oamenii sunt mai încrezători în “cineva ca ei” sau într-un angajat, aceştia fiind mai de încredere decât un CEO sau un oficial.  Când utilizează reţelele de socializare, cei intervievaţi spun că sursele de încredere sunt familia şi prietenii (78 de procente) şi mai puţin un CEO (49 de procente).  

“Trebuie să ieşim din iluzia că masele urmează elitele”, a spus Edelman. “Această iluzie a fost întreţinută de ideea că publicurile informate au acces la o informaţie superioară, interesele lor sunt interconectate şi că a face parte din elită este ceva accesibil tuturor celor care se străduiesc îndeajuns. Din păcate, democratizarea informaţiei, cuplată cu demascarea lăcomiei şi a indecenţei, pe fondul creşterii inegalităţii de venit au distrus această iluzie. Încrederea oamenilor de rând nu mai poate fi luată ca atare”.  

Mediul de afaceri, mai credibil decât guvernarea și ONG-urile

În ciuda scepticismului populaţiei  în ceea ce priveşte mediul de afaceri, acesta are totuşi cea mai mare oportunitate în a reface golul de încredere. Per total, respondenţii văd mediul de afaceri (61 procente) drept instituţia cea mai credibilă pentru a ţine pasul cu schimbarea continuă, în comparaţie cu încrederea în guverne (41 procente) şi ONG-uri (55 procente). Mediul de afaceri este semnificativ mai de încredere decât guvernul în 21 din cele 28 de ţări, cu diferenţe accentuate în Africa de Sud (44 de procente), Mexic (44 procente) şi Statele Unite (12 procente). Mai mult, un procent decisiv – 80% - crede că mediul de afaceri poate în aceeaşi măsură să facă profit şi să îmbunătăţească în acelaşi timp starea economică şi socială a comunităţilor în care lucrează.

La nivel global, mediul de business a înregistrat cea mai mare creştere a încrederii (5 puncte pentru a ajunge la 53%) dintre cele patru instituţii studiate (guvern, mediul de afaceri, ONG-uri şi media), continuând să reducă distanţa comparativ cu încrederea în ONG-uri (55 procente).  Acest fapt a fost ajutat şi de continua însănătoşire a sectorului serviciilor financiare (51 procente) care a cunoscut o creştere a încrederii cu opt puncte, mai mult decât orice alt sector. Pentru al şaisprezecelea an consecutiv, tehnologia (74 procente) rămâne cea mai de încredere industrie. 

Publicul răspunde pozitiv la acei manageri care încearcă să ducă la bun sfârşit dubla misiune de a face profit şi de a aduce beneficii sociale, ceea ce a dus la o creştere substanţială a încrederii în CEO în ultimii cinci ani până la 48%. Însă aceştia vor avea nevoie de ajutorul propriilor angajaţi ale căror cote de încredere de 52% sunt în creştere. Aşa cum am arătat, respondenţii tind să aibă mai multă încredere într-un angajat decât într-un CEO în special privind informaţiile despre relaţia cu angajaţii (48% vs. 19% încredere) şi informaţiile privind practicile de business şi crizele (30% vs. 27% încredere).  

“Mediul de business poate fi parte a unei soluţii mai largi pentru că este apolitic, rapid şi îşi monitorizează evoluţia”, a explicat Kathryn Beiser, global practice chair pentru Edelman Corporate Practice. „Leadership-ul unui CEO trebuie să aibă susţinerea angajaţilor şi a consumatorilor. Liderii din mediul de afaceri trebuie să renunţe la obiectivele pe termen scurt. Noile modele de CEO iau atitudine implicându-se activ în problemele sociale şi acordă o atenţie particulară bunului mers al comunităţii. Decidenţii şi publicul larg aşteaptă ca mediul de afaceri să fie dedicat în mod constant redirecţionării profiturilor şi să intervină în problematici importante care implică educaţia, sănătatea şi mediul”.  

Alte rezultate ale Barometrului de încredere Edelman pentru anul 2016:

  • Respondenţii vor să vadă o schimbare în strategia CEO-ului de la atenţia pe rezultate pe termen scurt şi lobby, la preocuparea pentru crearea de locuri de muncă (49 procente) şi impact pozitiv pe termen lung (57 procente). Aceştia îşi doresc ca liderii din business să fie mai prezenţi în dezbaterile despre inegalitatea veniturilor şi politicile publice (80 procente). 
  • Guvernul rămâne cea mai puţin credibilă instituţie pentru al cincilea an consecutiv, în ciuda unei creşteri de un punct (42 procente încredere la nivel global).
  • Încrederea în ONG-uri a crescut în 81% din ţări cu cele mai spectaculoase creşteri în China (17 procente) şi Mexic (11 procente).
  • În rândul publicului informat, mass media au înregistrat o schimbare impresionantă a gradului de încredere în 20 din 28 de ţările analizate. Cele mai multe puncte câştigate le-au avut Statele Unite (16 puncte), Canada (14 puncte), UK (14 puncte) şi Hong Kong (12 puncte).
  • La nivel global, afacerile de familie rămân cele mai credibile (66 procente) urmate de companiile listate la bursă (52 procente) şi cele de stat (46 procente).
  • Companiile care au sediile în pieţele dezvoltate sunt în continuare mai de încredere decât cele aflate în pieţe în curs de dezvoltare. Canada, Suedia şi Elveţia, toate având un nivel de încredere de 66%, sunt pieţele cele mai credibile, urmate de Germania (64 procente).
  • Este al cincilea an consecutiv când motoarele de căutare (63 procente) şi mass media tradiţională (58 procente) rămân cele mai de încredere surse pentru ştiri şi informaţii de interes general. Media online a crescut cu opt puncte ajungând la o încredere de 53%, devenind astfel a treia sursă de informaţii ca nivel de încredere. Aceasta este urmată de media tip blog şi website (care au urcat cu trei puncte ajungând la 46% încredere) şi social media (44% încredere).  
VOTEAZA ARTICOLUL

STIRE RECOMANDATA

Scrisoare deschisă pentru Klaus Iohannis: Va rugăm să interveniți

Andrei Moisoiu / 27 iul, 19:53

POLITICĂ

Președintele Federației asociațiilor de români din Europa îi transmite o scrisoare deschisă președintelui Klaus Iohannis.

3 alimente benefice pentru pielea ta

27 iul, 22:45

Array ( [id] => 511957 [title] => 3 alimente benefice pentru pielea ta [supratitle] => [description] =>

Timp de mai bine de 20 de ani, nutriţionista Wendy Rowe şi echipa ei de specialişti s-au ocupat de alimentaţia unor actriţe precum Nicole Kidman, Kate Hudson, Cara Deligne şi Sienna Miller. 

 
[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Iată ce sfaturi ne dă specialista.

Avocado a devenit extrem de popular în dieta mediteraneană. Conţine acizi graşi monosaturaţi şi ajută la menţinerea siluetei. În plus, aceştia ajută pielea regenerând-o după contactul cu razele ultra-violete, o fac mai rezistentă şi îi dau elasticitate.

Dovlecelul crud e bogat în apă şi are puţine calorii. Este plin de vitamine şi bogat în nutrienţi care previn îmbătrânirea pielii. Vitaminele preferate ale pielii sunt A, B şi C pentru că o ajută în lupta contra agenţilor externi care o degradează.

Castravetele este bogat în apă, rezolvă problemele digestive şi curăţă intestinul. Este ideal în cazul arsurilor provocate de expunerea prelungită la plajă, pentru că stimulează producerea de colagen. Este bogat în vitamina C şi acid cafeic, scrie click.ro.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 175 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 175 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-07-27 22:45:19 [date_updated] => 2016-07-27 22:45:19 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => 3-alimente-benefice-pentru-pielea-ta [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 511096 [media_type] => image [description] => [filename] => femei_piele12121212_0_86618600.jpg [datedir] => 201607 [upload_date] => 2016-07-27 22:41:51 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_511096__511957.html ) ) ) ) 1
Fenomen astronomic deosebit vizibil din România

27 iul, 21:57

Array ( [id] => 511955 [title] => Fenomen astronomic deosebit vizibil din România [supratitle] => [description] =>

Locuitorii din emisfera nordică se vor bucura să vadă pe parcursul lunilor iulie şi august ale acestui an un curent de meteori Perseide. 

[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Pentru a observa fenomenul astronomic, nu vom avea nevoie de echipamente speciale, ci trebuie doar să ne îndreptăm atenţia spre zona de nord-est a orizontului şi să avem puţină răbdare.

Evenimentul va atinge apogeul în data de 12 august.

,În acest an, nu vom vedea doar 80 de Perseide într-o oră, ci 150 sau chiar 200, în acelaşi interval de timp", a explicat astronomul american Bill Cooke pentru Space.com.

Perseidele vor putea fi văzute în perioada 17 iulie - 24 august, iar punctul culminant al întregului fenomen se va produce în data de 12 august. Mai mult decât atât, astronomii îi sfătuiesc pe cei cu adevărat pasionaţi de astfel de evenimente să nu rateze nici alinierea planetelor Mercur, Venus, Marte, Jupiter şi Saturn, preconizată pentru data de 21 august.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 9 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 9 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-07-27 21:57:14 [date_updated] => 2016-07-27 21:57:14 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 2 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => fenomen-astronomic-deosebit-vizibil-din-romania [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 508375 [media_type] => image [description] => [filename] => donald_trump_06072800_47158800.jpg [datedir] => 201606 [upload_date] => 2016-06-12 21:30:15 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_508375__511955.html ) [1] => Array ( [id] => 467737 [media_type] => image [description] => [filename] => univers_46843100.jpg [datedir] => 201501 [upload_date] => 2015-01-26 09:39:01 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_467737__511955.html ) ) ) ) 1
Ce alimente să NU mănânci dacă vrei abdomen plat

27 iul, 18:36

Array ( [id] => 511944 [title] => Ce alimente să NU mănânci dacă vrei abdomen plat [supratitle] => [description] =>

Andreea Sava a alcătuit o listă cu alimentele de care nu trebuie să ne atingem dacă ne dorim un abdomen plat. 

[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Carnea și brânzeturile procesate

Sunt pline de grăsimi saturate, sare, conservanți, coloranți și alte prostii sintetice care fac organismul să depoziteze grăsime și cresc nivelul colesterolului.

Produsele de patiserie și cofetărie

Conțin cantități uriașe de zahăr rafinat, sunt făcute din făină albă cu încărcătură glicemică mare și sunt pline de grăsimi de proastă calitate. Da, știu, sunt foarte gustoase. Când vezi, însă, petele de grăsime de pe ambalajele în care le cumperi gândește-te că toată grăsimea aia se va depune fix acolo unde ți-ai dori să ai pătrățele. Și alege un fruct, niște nuci sau deserturi din lactate cu un conținut redus de grăsime, zahăr brun sau înlocuitori naturali sănătoși și din făină integrală.

Gustărele și ronțănele de orice fel

Au aceleași dezavantaje ca brâzeturile și carnea procesate. La care adaugă aportul de carbohidrați de proastă calitate, fiind făcute din făină albă, cu încărcătură glicemică foarte mare.

Mai multe AICI.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 175 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 175 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-07-27 18:36:53 [date_updated] => 2016-07-27 18:36:53 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => ce-alimente-sa-nu-mananci-daca-vrei-abdomen-plat [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 497676 [media_type] => image [description] => [filename] => alimente_09325400.jpg [datedir] => 201601 [upload_date] => 2016-01-19 11:36:32 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_497676__511944.html ) ) ) ) 1

TOP STIRI CELE MAI...

www.auchan.ro

antena3.ro

comunicate de presa

Designed by PROGRAPHICS

Studiul de Audienta si Trafic Internet