Dacă, într-adevăr, se confirmă zvonurile că sunt probleme legate de noxe, atunci avem exemplul Volkswagenm, a precizat Blănculescu. Cei care au vândut, astăzi, la un simplu zvon, au acceptat să piardă 20-23% din valoarea acțiunilor, ca să să evite pierderi de 50%, cum s-a întâmplat în situația producătorului german.
Astfel, compania franceză a pierdut, astăzi, între 5 și 6 miliarde de euro din capital. Bursele își vor reveni, dacă se dovedește că a fost o furtună într-un pahar cu apă, sau vor fi probleme pe termen lung, cu amenzi, cercetări penale, restructurări, dacă se dovedește că este ceva ilegal, a mai spus Blănculescu.
Analistul financiar a refuzat să ia în calcul închiderea fabricii din Mioveni.
”Dacia-Renault este cea mai mare companie din România, a spus Blănculescu, după ce OMV a suferit o contracție, din cauza prăbușirii prețului petrolului. De OMV depind 17.000 de firme din țară, pe orizontală. Mai mult ca sigur, numărul firmelor care colaborează cu Dacia-Renault este mai mare, pentru că este o mai mare diversificare în industria auto. Dar, să pornim de la prezumția de nevinovăție a producătorului francez și să sperăm că o companie puternică va rezista, așa cum a rezistat cea germană”.
Citește și: Renault ar fi mințit ca Volkswagen. Acțiunile s-au prăbușit
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News