"Rezolvăm disfuncționalitățile de pe piața românească de asigurări și problema prețului RCA sau permitem mutarea cheltuielilor de pe umerii transportatorilor pe umerii persoanelor fizice? Cam deodată, ASF a înlocuit vechile aberații cu noi aberații, iar efectele de contagiune de pe piața de asigurări se resimt deja pe celelalte piețe financiare", menționează Andreea Paul într-un comunicat de presă remis.
"Reducerile sunt substanțiale pentru anumite categorii de autovehicule. De pildă, prima medie RCA pentru autovehiculele de peste 16 tone în luna septembrie 2016 a fost de aproximativ 12.500 lei. După reanalizarea calculelor, prima RCA se reduce cu aproximativ 40%, ajungând la 7.534 lei. În această categorie există o expunere anuală, adică un număr de polițe RCA vândute într-un an, de aproximativ 33.686. Observăm, totodată, că pentru persoanele fizice cu vârsta cuprinsă între 31 — 40 de ani care dețin autovehicule cu capacitatea cilindrică între 1.200 — 1.400 cmc, a rezultat un cost de 610 lei. Pentru această categorie, prima RCA a crescut cu 31%, de la un cost inițial al RCA de 466 lei", arată Andreea Paul.
Anchetă și audierea președintelui ASF
Ea cere Parlamentului declanșarea unei anchete și audierea președintelui ASF pentru a afla care au fost argumentele tehnico-economice pentru care valoarea poliței RCA a fost semnificativ majorată pentru persoanele fizice, cine protejează consumatorul de produse de asigurări de practicile abuzive, "uneori chiar ilegale", cum relevă anchetele și procesele aflate pe rol ale companiilor de asigurări, care este cuantumul profiturilor exportate de către companiile de asigurări active în România și de ce nu sunt acoperite daunele asiguraților români similar cu practicile europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News